fredag den 4. januar 2008

Velkommen til et nyt år !!

Så blev det 2008 - og traditionen tro gør de fleste en slags status over året der gik - og sætter nye mål for det kommende år. Og jeg har i år også - som vanligt! - kreeret en liiiiige lovlig lang liste af rimelige og urimelige, realistiske og mindre realistiske nytårsforsætter for 2008 :-)

1. Spis SUNDT. Smid 5-6 kg og smut tilbage i str.36 - og helst INDEN bikini-sæsonen sætter ind ;-)

2. Hør mere musik. Gå til flere koncerter (start med TV2 i februar '08)

3. Drik mere cafe latte og rødvin med veninderne :-) (Burde være nemt at overholde...)

4. Gå flere ture i skoven - også i regnvejr iført gummistøvler og regntøj...

5. Brug mindre tid på pc'en - mere tid på bøger ! (Det første bli'r svært!!)

6. Læs alt at Raymond Carver og Richard Ford. (Glæder mig til det...)

7. Læs alt af Ida Jessen (ikke en hård opgave:-))

8. Luk mindre Co2 ud. Sluk for lyset. Køb el-spare-pærer, selvom de er dyre ;-)

9. Genopdag hyggen ved at skrive et rigtigt brev med rigtig håndskrift og gammeldags frimærker på kuverten - og støt Post Danmark !

10. Se mindre TV - og flere gode film i biffen.

11. Køb en transportabel Bush FM/DAB-radio - og hør god radio istedetfor at se dårligt tv.

12. Køb mindst ét stk. unikt kunst/brugskunst til varig glæde ;-)

13. Fremkald digitale billeder til papirbilleder !

14. Tag jævnlige back-ups af pc'en (Hmmmm...er vist ikke første gang, den er blandt nytårsforsætterne!)

15. Gør noget ved drømmen om at male... Hiv lærrederne ud af skabet og kom igang :-)

16. Få SÅ holdt den "tøse-sommerfest", som jeg har tænkt på i flere ÅR !!

17. Gør mindst én ting i 2008, som jeg har udskudt længe...(fx sommerfesten med veninderne!!)

6 kommentarer:

Lines Blog sagde ...

Er du en af dem? En af dem der lider af kronisk "nytårsløftebrydning" ?? For god damn Tina, du har mange løfter! Vi kan jo lave en tjekliste, når året er gået og se ;-)

Jeg kan selvfølgelig nikke genkendende til flere af dem, og det er desværre de "kedelige"... Dog hverken kan/vil/bør man støtte Post Danmark (med mindre man er gift med en derfra), da de lige har ladet portoen stige 75 øre i et hug. Og begrundelsen er at det er noget lempelser indenfor de private firmaers forsendelse - hvorfor skal jeg!! betale for det!!

Nå tilbage til forsætterne ;-) Jeg kan rigtig godt lide den med købe et kunstværk - you know why!! Og skræk og ve - jeg har selv tænkt samme tanke om at skulle leve mit store kunstertallent ud i det nye år :-))))
Allerbedst er selvfølgelig den om at drikke flere cafe latte på cafe med vennerne og at lave din "tøsesommerfest" - som du helt bestemt vil blive holdt op på!
Kram fra Line (der holder sine forsætter hemmelige)

Tina Daugaard sagde ...

Kære Line

Ha ha ha !! Tak for din kommentar :-)
Ja, der er liiige lovligt mange punkter - måske jeg istedet skulle kalde et for en "Hensigtserklæring for 2008" ??

Det er ret urealistisk (især punkt nr 1 - med str 36!!!! argh!) at alle løfter holdes - men jeg vil da forsøge:-)

MEN alle punkter er jo noget med at forøge livskvaliteten - så det er jo til mit eget bedste, at overholde mine intentioner !!!

Sjovt at vi har nogle overlap på vores lister ;-) Måske skal vi udveksle idéer mht. vores kreative planer om at male et "hjemmelavet kunstværk" ???

Knus fra
Tina

Anonym sagde ...

Mht at du ikke kan finde ud af hvad du skal mene om Facebook... Se lige Mortens kommentar på: http://bech.rephlex.dk/

/Line

Anonym sagde ...

Mht at du ikke kan finde ud af hvad du skal mene om Facebook... Se lige Mortens kommentar på: http://bech.rephlex.dk/

/Line

Anonym sagde ...

... som i øvrigt ikke har det så godt lige nu, efter et fejlslagent opgraderingsforsøg, som sendte databasen ud i et sygdomsforløb med mystiske tegn og mangelfuldt layout til følge ...

Tina Daugaard sagde ...

Hej Line og Morten !
Tak for tippet, Line. Jeg har faktisk allerede i december læst Mortens udemærkede - og noget harske! - kommentar vedr. Facebook ;-) Og tak for den, Morten - for det satte gang i nogle tanker - og det er jo altid godt :-P

Jeg overvejer stadig om jeg trækker stikket ud (som jeg sagde allerede i november!) til Facebook eller ej ! Ved stadig ikke helt hvad jeg mener om Facebook - men bliver godt underholdt, mens jeg finder ud af det ;-)