lørdag den 12. juni 2010

Livet er ikke for begyndere....

Erfaring er en god ting. Ingen tvivl om det. Og jeg samler virkeligt ind for tiden - og vel altid? Jeg håber på, at de samlede erfaringer udi det vi kalder LIVET gør, at jeg på et tidspunkt får fuldstændigt styr på det hele! Bare ærgeligt, at jeg ind imellem rammes af tvivl om det sker før jeg bliver så gammel, at det kan være lige meget !

Da jeg var barn troede jeg fuldt og fast på, at "når man blev voksen" (vel cirka onkring de 18 år!) havde man styr på livet... Så vidste man hvad man skulle gøre i enhver tænkelig situation, hvordan man skulle agere i alle livets udfordringer. En del af mine erfaringer siger mig idag, at sådan er det ikke heeeelt :-) Jeg har sgu langt fra styr på "det hele" - og synes stadig jeg har meget at lære ! Og det er måske dét, der gør livet interessant ? Eller ? Må ihvertfald konstatere, at der stadig er ting, der er nye, selvom man er rundet de 40 (FYRRE!) og må konstatere, at der stadig er meget at "øve sig i".... Hverdagen kan være en udfordring (den positive udlægning af "svær"!) og der findes ingen manual, man liiige kan slå op i og finde svarene.

Selvfølgeligt er der ting, jeg med årenes erfaringer er blevet bedre til, end da jeg var ung... bl.a. har jeg fuldstændigt styr på at lave en julemiddag og pakke til en teltferie med hele familien ;-) Har faktisk udformet den "ultimative" pakkeliste til den slags ferie...OG en fuldstændig minutiøs plan for "den perfekte julemiddag";-)  Sig til, hvis nogen ønsker en kopi !

Men ellers ER der altså meget, jeg godt kunne bruge nogle flere år på, at få styr på....fx alt der har med økonomi at gøre ! Ikke at jeg har en dårlig økonomi.... det går fint... for jeg bruger aldrig flere penge end jeg har.... MEN jeg fatter ikke en bjælde, rent ud sagt, når min søde bankrådgiver fortæller mig om renter, kurser og fastforrentede obligationslån og den slags ! Og nu står jeg midt i boligkøb og har bare blind tillid til min bank, når de fortæller mig "what to do".... Sgu da lidt kikset, at man som "grand old woman" ikke har en klap forstand på den slags !? Hmmm......

MEN !! Mit liv er stadig - forhåbenligt! - kun halvvejs, SÅ der er stadig tid til at lære nyt. Måske jeg skulle melde mig til et kursus i noget med tal ? Eller måske noget med kommunikation med MÆND ? Det er også på mange måder stadig et mysterie :-) Livslang læring er så moderne, så jeg må bare hænge på og suge til mig - og samle mine erfaringer til en handy "tool box", så jeg måske en dag som gråhåret ældre dame kan læne mig tilbage og tænke, at livet ikke er så svært? Og med et tilfreds smil på læben tage et glas kirsebærvin til min blomme i madeira og så håbe på at der er fællessang med de andre gamle efter middagsluren ;-)

3 kommentarer:

Lines Blog sagde ...

Kender godt følelsen .-) !! Min "alder-hvor-du-har-tjek-på-det-hele" var i barndommen blot rykket op til 28 år! (lidt længere tid at løbe på).

Hold op hvor jeg glædede mig til at alt bare var som i "barbie-verdenen", hvor man var tjekket, ovenpå og havde styr på det hele!! Sørgeligt men også sjovt at indse, hvor naiv man var dengang haha!

Dejlige keywords du har hæftet på det indlæg haha - men mon ikke det er en sambuca med røgede mandler du ender med at sidde og mimre med ,-) om mange år!

Tina Daugaard sagde ...

Hehe, Line....joooooh, måske ? Sambuca, altså ;-) Tak for dit indlæg. Dejligt at jeg ikke er den eneste, der fornemmer, at der er ting, man ikke har heeeelt fat på -trods vores "fremskredne" (haha!) alder :-)

Tina Daugaard sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.