lørdag den 1. marts 2008

Facebook fortsat...

Endnu et indlæg om det dersens Facebook, som jeg stadig ikke kan finde ud af hvad jeg mener om ;-)

For få dage siden besluttede jeg rent faktisk, at NU var jeg moden til at dumpe Facebook.

Godt så. Startede dog i det små med først at tilrette i mine personlige indstillinger. Fx ændrede jeg min profil til kun at være synlig i fuldt format for mine venner.
Besluttede dog også at jeg inden længe ville tage det fulde skridt og lukke min konto ned - og istedet henvise mine FB-venner til min weblog og min e-mail. Hvis de vil mig noget ;-)

MEN lissom sidste gang, hvor jeg var meget tæt på at trække stikket ud til Facebook, ja, så sker der pludseligt noget sjovt - og så kan jeg jo ikke alligevel helt forlade det underholdende forum på nettet ...

Igår lå der en "friend request" fra selveste min yndlings-danske-forfatter Helle Helle !

WHAT ???

Ja, jeg blev også ganske forundret - og mystificeret ?!?!? Var det en joke ? Tænkte sågar om man måske kunne få Helle Helle-virus på Facebook ?!

Blev efter flere timers overvejelser, selvfølgeligt NØDT til at finde ud af hvad det handlede om. Og sendte så en besked til Helle Helle. Jeg skrev at hun nok tog fejl af mig og en anden Tina Daugaard.

Men svaret kom promte fra Helle: Nej, det var IKKE en fejl! Hun var simpelthen faldet over mit profilbillede på Facebook - og dér sidder jeg med hendes bog Rødby-Puttgarden - og da hun så det, sendte hun fluks en venne-anmodning :-)

Jamen, jamen - hvor ganske fantastisk, hvad det dersens Facebook kan føre til !!

Så - godt gættet! - jeg hænger da lige på liiiidt endnu .....

(Min endelige "dom" over Facebook er udskudt.)

5 kommentarer:

Kristoffer Harboe sagde ...

Det må jeg nok sige. Stort at Helle H. sådan melder sig under fanerne. Jeg er fuldstændig enig i, at Fjæsbogen er ved at være lidt kedelig; men vi må nok hellere blive hængende lidt endnu, om ikke andet så af faglige årsager :-)

Anonym sagde ...

Det samme skete for mig! Det var nu ikke Helle Helle der bejlede:)
Så friends-request-smiger holder mig også på Facebook. Lidt endnu.

C. Johansen sagde ...

God historie! Fedt at den faktisk kan bruges til at skabe kontakt!! Jeg bruger den faktisk kun som et slags venner-arkiv. For nyligt blev jeg dog ganske overrasket over at blive kontaktet af en gammel gymnasie-veninden! Dejligt! Jeg bliver ihvertfald hængende.. :-D

Lines Blog sagde ...

Ja ja Tina Daugaard! Der rykkede du lige op i "der überklass" på Facebook - jeg er jo slet ikke jaloux, for jeg er jo sleeeeelt ikke vild med Helle Helles bøger!
Kram fra Line :-)

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)