torsdag den 6. marts 2008

Gode gadgets til igoogle !

Jamen, hvor MÅ jeg bare dele min seneste "opdagelse" udi gadgets til igoogle med NOGEN :-)

Med fare for at tabe totalt ansigt overfor alle jer (kolleger og andet godtfolk) der altid har fingeren på pulsen!! - tør jeg nu afsløre (og det altså tilmed offentligt og det hele) at jeg først IGÅR rigtigt indså HVOR smart igoogle.com er ;-)

Jeg har længe benyttet igoogle-siden som min foretrukne startside herhjemme med adgang til min Gmail-konto. Og har selvfølgeligt nøje sammensat min egen personlige startside med udvalgte RSS-feeds, med bl.a. nyheder. Og lidt citater og andet godt. Skønt nok.

Men altså igår fandt jeg ud af, at der også er en Facebook-gadget.

Dvs. at man kan implementere Facebook (på linje med implementeringen af Gmail) på igoogle.com ! Jamen, DET er da smart !! Nu behøver jeg kun én side efterhånden på det hersens internet ;-) Den kan findes under "tilbehør" og hedder "Facebook Gadget" lavet af Brian Ngo.


Desuden faldt jeg også ved samme lejlighed over en anden super overskuelig gadget, nemlig én om valget i USA. Den indeholder baggrundsstof om de enkelte kandidater + selvfølgeligt daglige "news" om valgresultater etc.

NU er der ingen undskyldning for IKKE at være totalt ajour med valget over there ;-) Washington Post står som udgiver. Søg efter "2008 Election Collection".




VIGTIGT !
Kan nogen ikke lige forklare mig, hvorfor pokker, der er noget HEST- og ELEFANT-lignende ud for hhv.demokraternes og republikanernes kandidater ????
Gode bud på sandfærdige svar modtages med taknemmelighed ;-)

5 kommentarer:

Kristoffer Harboe sagde ...

Hej Tina
Tak for tippet om facebook. jeg kan desværre ikke hjælpe dig i sagen om det amerikanske præsidentvalg.
Kigger forbo hb torsdag formiddag. Vi ses forhåbentlig.

C. Johansen sagde ...

Hej Tina!

Jeg er så en af dine kolleger, der er super-fremme i skoene, da jeg allerede har min facebook-gadget installeret... :-D
MEN tak for tippet omk. valget - jeg synes faktisk at det er ret spændende, hvordan det går, så den vil jeg fluks tilføje!

Anonym sagde ...

Hej Tina,

Jeg tror ikke du er "bagefter" :-) Jeg har faktisk totalt glemt hvad igoogle er igen... Men har endelig set lyset ifht. google-docs, som jeg nu bruger flittigt!! Man skal nok have et egentligt behov for alle disse sjove tjenester - ellers glemmer man dem hurtigt igen... Kh Line

Kathrine sagde ...

Ej hvor smart! Det skal tjekkes ud! :-)

Lines Blog sagde ...

Hej tina,
besøg i øvrigt snart min blog igen :-) Der er et indlæg, du måske vil finde underholdende / sjovt (noget om mad!) Kh Line