mandag den 2. juni 2008

Dagens Google-tips

Har lige ved et tilfælde opdaget at man i Google kan skrive "define:" og derefter hvilket som helst ord/begreb, som man mangler en hurtig definition på.

Skriv fx

define:librarian

Bonusinfo: Som altid (!) - er det nemmest at finde engelske definitioner.
Jeg har ikke siddet og grundet længe over, om definitionerne "holder 110% vand" - men ihvertfald kan de bruges hvis man "bare lige" hurtigt skal bruge en definition på et begreb - eller måske hvis man mangler ideer til flere relaterede begreber?

Opdagede også for et stykke tid siden, at man kan bruge Google som regnemaskine ;-)

Man skriver simpelthen bare sit regnestykke i søgefeltet og - vupti - et brøkdel af et splitsekund efter får man serveret facit !

Bonusinfo: Man kan sågar skrive "indviklede" (ihvertfald for sådan en tal-tumbe som mig!) regnestykker med paranteser og hele pivetøjet - og man får samme hurtige facit.
Det ER da smart !

3 kommentarer:

Tina Daugaard sagde ...

Er idag af en af mine "altid-fremme-i-IT-skoene-kollega", blevet gjort opmærksom på, at det da er totalt "old news", det dér med "define" i Google...

Piiiinligt.....tsk tsk....Tænk at jeg sådan brager ud med min uvidenhed ;-)

Håber dog trods alt, at én eller anden ikke kendte "tricket" :-)

C. Johansen sagde ...

Hej Tina, jeg kendte ikke tippet med define, og er da super glad for at høre om det. Jeg er ihverfald ikke super-Google-bruger endnu! :-)

Tina Daugaard sagde ...

Pyha - TAK Christina ! Så føler jeg mig ikke helt så alene om min uvidenhed udi Googles faciliteter :-)