onsdag den 23. juli 2008

Dagens cykel-lærdom

Man lærer så længe man lever.

Det har jeg altid syntes var en meget positiv ting. Og jeg synes det sådan set også stadigvæk.
Det er jo netop erfaring, der gør, at der er noget ved at blive ældre ;-)

Nå, men nok om det. Jeg har LÆRT noget nyt og ganske nyttigt idag. Hurra !

Det undrer mig dog lidt, at jeg ikke har lært netop dette FØR?
Jeg har idag, d. 23.juli 2008 ( i en forholdsvis moden alder) endelig lært, at det er en rigtig dårlig idé at synge på vej til arbejde. På cykel. I modvind.
...
Jeg slugte et dyr. Klamt.

Det var ikke et stort dyr. Selvfølgeligt. Sådan et lille flyvende bæst. Men trods dyrets meget lille størrelse, satte det gang i både bræk-og spyttereflekserne. Føj for pokker. Det var ikke spor morsomt !!

MEN jeg overlevede :-)

Dog spekulerer jeg på:

Har jeg slugt dyret - eller kom det ud i den spytklat, jeg sendte afsted?
Er der nogen som helst ernæringsmæssigt indhold i en flue?
Hvor mange fluer bliver mon slugt på de danske cykelstier årligt?
Er det værre for en flue at blive slugt af en cyklist - end at blive splattet ud på forruden af en bil?
Store spørgsmål - men har nogle af jer, kære læsere, erfaring udi flue-slugning - så kom med dem ;-)

1 kommentar:

Dorte sagde ...

Nej, det har jeg ikke, men jeg er hammergod til at få en cykelhjelm af i en helvedes fart, når en hveps har besluttet sig for at flytte ind mellem min hals og remmen!
Hilsen Dorte