onsdag den 17. september 2008

Mest for kvinder (der er så meget mænd ikke forstår)

Det er sket igen.

MATAS-FÆLDEN!! Må indrømme at jeg gik liiiige i den.
Helt almindelig lørdag midt på måneden gik man ind i Matas for at købe vatrondeller og flydende håndsæbe. MEN af en eller anden årsag endte man op med bærepose fyldt med alverdens gode sager (huskede dog også håndsæben og vatrondellerne!), bl.a. en (ifølge ekspedienten) "super skøn creme" kaldet "No 7", der efter sigende vil gøre min snart 40-årige hud intet mindre end hele 10 år yngre på no time (argh!! hvor naiv har man egentligt lov til at være??) Tsk tsk tsk....

Og selvfølgeligt gik jeg med tilfreds smil på læben og fyldt bærepose ud af butikken ... og det til trods for at mit Dankort netop var lænset for flere hundrede kroner.

Hvad skete der lige her ??? Er der en naturlov, der foreskriver at man skal koble hjernen, fornuften -og (ikke mindst!) den økonomiske sans - totalt fra, når man træder ind i Matas??

Hmmm....kommer til at spekulere på, hvor mange penge, jeg monstro har spenderet i Matas og lignende steder i mit liv. Hvad nu hvis jeg igennem mit liv istedet havde brugt de samme beløb på fx sko ?? Ingen tvivl. Jeg ville stikke Imelda Marcos :-)

Hvad nu hvis jeg istedet havde doneret de samme penge til fattige børn i Afrika?? Tja...verden ville nok rent faktisk ha' set en del anderledes ud, hvis alle kvinder gjorde dét... Hmmmm...dét er da en seriøs overvejelse værd.

Og hvad nu hvis alle de hersens skønne sager rent faktisk VIRKEDE som der påstås?? Tja, så ville jeg nok have set en hel del yngre og skønnere ud ... !!!
Tror jeg vil sigte målrettet mod hylderne med Matas' stribede serie næste gang. Og håbe det bedste...

3 kommentarer:

Dorte sagde ...

Gør som mig! Du skal indkredse de butikker, hvor det er lovligt at gå amok. Nej, jeg har overhovedet ikke shopaholic-tendenser, men butikker med friluftsudstyr kan jeg ganske enkelt ikke stå for. Mærkeligt ik? For jeg har f.eks. ikke sovet i telt i 11 år...tror jeg. Men jeg er vild med det!

Lines Blog sagde ...

Jeg har en unavngiven veninde, som faktisk skamroser den creme Tina! Hun er helt vild med den - så næste gang jeg ser dig, er du garanteret en smukkere version af dig selv :-)

Tina Daugaard sagde ...

Ha ha - tak for jeres konstruktive og opløftende kommentarer :-)

Mht. at finde en butik, hvor det "går an" at shoppe amok - så kender jeg fidusen og shopper et par gange om året ganske amok i Søstrene Grene, hvor jeg vel - når bølgerne går rigtigt højt! - kan spendere 150-200 kr :-) Og så alligevel komme hjem med en MASSE herlige sager, som jeg ikke kunne leve uden - hehe.

Og hvis det virkeligt er sandt, Line, at du har hørt at cremen er vildt god, ja så vil jeg da bare vente på at skønheden og ungdommen indfinder sig :-)