torsdag den 21. august 2008

2009 ligger og lurer.....

Det er rigtigt. 2009 lurer lige rundt om hjørnet.

Er netop blevet bedt om at bestille kalender for 2009.

Ja, knap er man vendt tilbage efter sin sommerferie før man bliver bedt om at forholde sig til NÆSTE ÅR !!!

Jamen for pokker da også. Klap nu lige hesten. Lad os da ikke foregribe begivenhedernes gang.

At blive konfronteret med januar og den slags, kan jeg godt undvære her hvor man stadig naivt går rundt og håber på lidt lun sensommer...

PS: Betyder det også at vi med det samme ligeså godt kan begynde at købe julegaver ?

6 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Stik lige piben ind. Intet slår at man skal forholde sig til krydslivsforsikringer, efterlønsindbetalinger, uforståelige pensionsordninger før man blir døbt. Det er skod!

Tina Daugaard sagde ...

Hold da op. Jeg er da i den grad fuldstændig hægtet af -sammenlignet med de små pus i dagens Danmark.

Har endnu ikke betalt så meget som en krone til efterlønsordning. Kan simpelthen ikke få ind i mit lille hovede, at jeg skal til at spare op til min alderdom !! Har hverken kapitalpension, pensionsopsparing - eller hvad det nu hedder alt sammen! - til at forsøde min alderdom med...

Måske skulle jeg overveje at komme igang ??

Kathrine sagde ...

Jamen men det var ikke for at gi dig dårlig samvittighed men hvis det lykkedes tar jeg det med som en ekstra bonus!

Men du har da pensionsopsparing - ellers bør du nok kontakte BF NU! :-)

Tina Daugaard sagde ...

Jamen, du har da ret !

Selvfølgeligt har jeg en fornuftig pensionsordning igennem arbejdet. Ved det. Måske er det også derfor at jeg ikke hidtil har gjort "noget ekstra" for at spare op til min alderdom ;-) Men føler indimellem at "alle andre" gør noget i den retning. Hmmmm.... Gør du/I?

Sussi sagde ...

Hej Tina,
Fandt lige ind på din blog igen - dejligt gensyn :-)

Jeg har det nøjagtigt ligesom dig - har faktisk lige levet ½ år uden indboforsikring (men gør det ikke længere). Jeg synes faktisk ikke helt jeg er voksen nok til at skulle deale med den slags ting - men hvornår er man så voksen nok? Ja, jeg spørger bare....

Tina Daugaard sagde ...

Allerførst: Hyggeligt med alle jeres kommentarer !

Tja, hvornår er man voksen ?? Når man kan lave opbagt sovs og vandbakkelser med venstre hånd - eller er dus med alt det der kommer i rudekuverter (eller e-boks) fra Told & Skat og den slags ? Ved det ikke ;-)

Føler ihvertfald stadig ikke at jeg er "voksen" på dén måde, som jeg (da jeg var barn)syntes mine forældre var det.

Men hvad kan man så udlede af det?

1) at jeg havde et urealistisk billede af mine forældre (og at de i virkeligheden var lige så lidt "voksne" som jeg er) ??

eller

2) at jeg bare skal til at tage mig sammen ?? Højst tænkeligt ;-)

I behøver ikke afgive jeres stemmer ....